Klachtenprocedure

Onvrede of klacht? Wij luisteren en zoeken samen naar een oplossing

Bij De Leefkracht begrijpen we dat er soms meningsverschillen of fouten kunnen ontstaan, omdat mensen nu eenmaal niet perfect zijn. We doen er alles aan om onvrede te voorkomen, maar mocht er toch iets zijn waar je niet tevreden over bent, nodigen we je uit om dit met ons bespreekbaar te maken. We geloven in het vinden van oplossingen door middel van een open en eerlijk gesprek.

Als het bespreken van je klacht of onvrede met ons niet tot het gewenste resultaat leidt, bieden we de mogelijkheid om je klacht voor te leggen aan een onafhankelijke instantie. De Leefkracht is aangesloten bij het Klachtenportaal Zorg. Via hun website, www.klachtenportaalzorg.nl, kun je het klachtenformulier invullen en je klacht indienen, onder vermelding van 'De Leefkracht' en ons lidmaatschapsnummer '21462'.

Klachtenportaal Zorg streeft ernaar klachten snel en zorgvuldig te behandelen. Mocht je ontevreden zijn over de zorg die je ontvangt of een klacht hebben, staan we open voor een gesprek en zoeken we samen naar een oplossing.

Als je je klacht niet direct met ons wilt of kunt bespreken, of als je behoefte hebt aan onafhankelijke ondersteuning, kun je contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. Dit externe orgaan helpt je verder bij het indienen van een klacht.

Nadat je je klacht hebt ingediend, beoordeelt Klachtenportaal Zorg of deze voldoet aan de voorwaarden en welke procedure gevolgd moet worden. Als er aanvullende informatie nodig is, zullen zij contact met je opnemen om ervoor te zorgen dat de klachtenprocedure correct wordt opgestart.